wtorek, 6 kwietnia 2010

Jak/ czym gram?!

Nie, ten text nie będzie traktował o zespołach, którymi gram. Będzie o taktyce słów parę. I to tej w Football Manager 2010. Zaczynając przygodę z FM10 poczytałem troszkę fora i wyszło iż ustawienie 4-3-3 i 4-1-2-2-1 jest najlepsze. Od niego zacząłem. Tak pogrywałem w Realu M. i Heerenveen. Podawanie i gra zespołowa głównie środkiem boiska- taka specyfikacja tej nowej odsłony. To było granie dla testów i zapoznania się z taktykami 2010.
Potem przyszedł czas na montowanie swoich już własnych taktyk.
Głównym mankamentem podawania i ustawienie się w środkowej części placu boju jest to, że przeciwnik posiadający system 4-4-2 na przykład może łatwo nas skontrować skrzydłami. Lipa. Ale z drugiej strony wtedy my się pchamy środeczkiem i próbujemy grać futbol mega- ażeby strzelić o jedną bramkę więcej i wygrać.
Następnie przyszedł czas na karierę w Taszkencie. Specialnie pod ten zespół i jego potencjał ułożyłem takie oto ustawienie- [link] . Czyli klasycznie bardzo z trzema pomocnikami wspierającymi obronę jak i ofensywnego pomocnika. Przede wszystkim mają "robić" za DM i czyścić pole powstałe przed obrońcami. Na OPŚ zawsze grał u mnie Rivaldo nie ziemski :) Tak na prawdę przy kontrach stawał się trzecim napastnikiem aczkolwiek bardzo dużo piłek zagrywał na pole karne.
Wyniki były wielce zadawalające- o ile dobrze pamiętam przegrałem tylko jeden mecz w sezonie ale i tak awansowałem do dalszej części LM. Gra niestety nie była powalająca. Z mocniejszymi teamami i ich skrzydłowymi strasznie się grajkowie męczyli i zazwyczaj kończyło się na jakimś 1-0. Aczkolwiek jestem zadowolony z tej taktyki.

Pomyślałem sobie iż jednak to nie to i czas na coś nowego. Jakieś takie ustawieni wyłączające skrzydłowych z gry ale żeby samemu skrzydłami nie grać. I wtedy to przypomniałem sobie dziwne ustawienie podajże jeszcze z Fm 07 - o takie [link] .
Tak na prawdę jest gra z czwórką obrońców i defensywnym pomocnikiem. Przy tym ustawieniu mój team zaczął w końcu grać efektywnie i efektownie. Odpowiednie polecenia z ławki w czasie meczu i jest jazda na boisku. Większość słabszych lub porównywalnych zespołów nie jest w stanie oddać ani jednego strzału na moją bramkę kiedy ja aplikuję im powiedzmy 8 :) Ta taktyka jest bardzo silna.
Bunyodkorem nie raz w lidze pokonywałem przeciwników 6-0, 8-0. W finale Ligi Mistrzów dopadłem Gambe 6-1.
Kolejną drużyną gdzie zacząłem wykorzystywać to ustawienie to R.C. Deportivo de La Coruna. Rozegrałem 11 sparingów, strzeliłem 102 gole i nie straciłem ani jednego :) Pierwszy mecz na poważnie z Realem u siebie i... od razu niespodzianka - pewna wygrana Depo 4-1.
Tu wyniki-> [link]

Reasumując- wersja FM z liczbami 2010 raczej premiuje zespoły grające środkiem boiska (ale mnie się normalnie zdaje) - nie ważne, może po prostu mam dobrą taktykę?!
Polecam ustawienia:
  • 4-3-3
  • 4-1-2-2-1
  • takie coś jak moje
  • 4-1-2-1-2
  • 4-3-1-2
Jakoś już nie potrafię grać z grajkami na 4-4-2. Raczej się znudziło. Gra ładna, wyniki okazałe. Czego chcieć więcej?! :)


PS. Taktyki na dniach do pobrania na FMZone.

1 komentarz: